İngilizler O"na da old nick diyorlar; Şeytan"a da... Şeytan, Allah"ı var ve bir bildiği ve inandığı hâlde nefsini ıslah edemeyip inkârcı oldu ve insanların da küfre sürüklenmesi için çabalıyor; O da siyaset manevralarının iyi ve temiz usullerini pekâlâ bildiği hâlde Şeytan"ın dahi aklına gelemeyecek fesatlıklarla, devleti idare etmek, iktidarı elde tutmak nasıl olur, bunun yollarını tâbilerine salık veriyor.
Bu insî şeytanın adı Makyavelli; hani şu on yıllarca koltuklarını muhafaza edebilmiş idarecilerimizin ellerinden düşürmedikleri meşhur Prens yahut Hükümdar kitabının yazarı.
Makyavelli"nin prensipleri şah damarından iman şırıngalansa imana gelmeyecek iki yüzlüler için vazgeçilmez tılsımlar. İktidarın elde tutulması için ne kadar fesatlık yapılmak gerekiyorsa hepsinin özünü bulmak mümkün bu şeytânî prensipler içerisinde.
Pek çok politikacının akıl hocası olan Makyavelli"nin tavsiyelerinden bir kaçına bir göz atalım. Bakalım bunları okuyunca siz de Tam tamına bu tariflere uyan birilerini ben biliyorum! diyecek misiniz?
Ve eğer insanların tümü iyi kimseler olsalardı, yerilesi bir öğüt olurdu bu; ama nasıl ki tümü de küçük adamlardır ve sana verdikleri sözü tutmazlar, senin de onlara verdiğin sözü tutman gerekmez. Ve bir prens hiçbir zaman kaypaklığını şirin göstermek için haklı gerekçeler bulmakta darda kalmamıştır. Günümüzde kaç barışın, prenslerinin sözlerinin eri olmayışından ötürü boşa gittiğini, ve tilkilik etmesini iyi bilenin işlerinin tıkırında gittiğini gösteren sayısız örnek vermek mümkündür. Ama bunu ustaca allayıp pullamak, göz boyamayı olduğu gibi renk vermemeyi de çok iyi becermek gereklidir. Ve insanların öylesine basitlikleri vardır, ânın gereklerine öylesine kölece boyun eğerler ki aldatıcı kişi her zaman aldatılmaya hazır birini bulacaktır.
İyi yürekli, sadık, insancıl, namuslu, dindar görünebilirsin ve gerçekte öyle olabilirsin. Ama zihnini öyle ayarlamalısın ki eğer olmaman gerekiyorsa tam tersini yapabilmelisin.
İki tür mücadele tarzı vardır; biri yasalara uyarak, öbürü zora başvurarak. Birincisi insanlara özgüdür, ikincisi hayvanlara: Ama hep olageldiği gibi, birincisi yetmediğinden ikincisine başvurmak gerekir. Onun için bir prens insancayı da hayvancayı da ustalıkla kullanmayı bilmelidir.
Bu old nick ahlaksızlığının ve kirli siyasetin tasfiyesi şugün ülkemiz için birinci halledilmesi gereken problem.
Sosyal barışı dinamitleyen şerli siyâsî sistemin yerini hakkaniyete dayalı temiz siyaset devrine bırakması en büyük temennimiz.
Temiz siyaset isteyen büyük bir kitlenin olması bile memleketimiz için önemli bir netice. Bu noktada kadirşinaslık ve vefâ adına bir hakkı gerçek sahiplerine teslîm etmek lâzım: Ahirzaman fitneleriyle kirlenmiş ve bulanmış siyasetin şerrinden, şeytanın şerrinden Allah"a sığınır gibi sığınan manevî mürşidlerin "nebevî siyaset"in düsturlarıyla halkı ıslah için gösterdikleri gayretler ve îfâ ettikleri îman ve Kur"ân hizmetleri bugünkü hâli netice vermiştir. Bugünkü ümit verici hâlin mimarları ceberrut ve fitne devirlerini, izzetli, şerefli duruşlarıyla ve cansiperâne hizmetleriyle etkisiz kılan kahraman vakıf insanlar ve Kur"ân dellallarıdırlar. Bu azizlerin düsturu ve gayesi hep şu oldu: Temiz siyasete, şerli siyâsetten kaçınıldığı nisbette erken ulaşılacak ve siyasetin şerri o nisbette azalacaktır. Neticede siyaset, Allah"ın ipine sımsıkı bağlı ellerce îfâ edilen, halka hizmet, Hakk"a itaat için yalandan, küfürden, hileden uzak temiz bir âlet olacak, "kem-alât" (kötü ve şerli âletler) bertaraf oldukça "kemâlât"a (olgunluğa) taraftarlık artacaktır
Seksen küsür senelik Cumhuriyet tarihi aldatanlar ve aldananlarla lebâleb dolu. Halka zorla deli gömlekleri giydiren şeytanlar ve bu şeytânî kalıplara ateşîn bir muhabbetle bağlanan ahmaklar yazdı siyasi tarihimizi. Bunun için 1400 sene evvelinden asrımıza seslenen Resûl-i Ekrem (asm) vârisleri olan âlimlere şu meâldeki tavsiyesini bildirmiştir: O zamana yetiştiğiniz zaman siyaset canibiyle onlara galebe edilmez; ancak manevî kılınç hükmünde i"câz-ı Kur"ân"ın nûrlarıyla mukabele edilebilir. (Müslim 2937, İbn-i Mace, 4077)
İşte kirli siyâsete kirli siyâsetle karşılık verilmediği içindir ki bugün siyâsetin temizlenme alâmetlerini konuşabiliyoruz ve şerli siyasetin pılını pırtısını toplamaya, hiç değilse yakın bir gelecekte, hazırlandığını görebiliyoruz.