Alman Havacılık Birliği (BDL) tarafından yayımlanan açıklamada, Frankfurt Havalimanı’nın 2024 yılında Avrupa’nın en büyük hava kargo merkezi konumunu İstanbul Havalimanı’na bıraktığı bildirildi. İstanbul Havalimanı’nın yıllık kargo hacmini yüzde 39,6 oranında artırdığı, buna karşılık Frankfurt Havalimanı’nda yüzde 2,5’lik bir düşüş yaşandığı kaydedildi.
YÜKSEK MALİYETLER VE BÜROKRASİ ETKİLİ
Açıklamada, Almanya’daki yüksek yer maliyetleri, karmaşık bürokratik süreçler ve yavaş işleyişin, kargo taşımacılığı açısından Almanya’yı rekabet gücünden uzaklaştırdığı ifade edildi. Bu nedenlerle kargo hacimlerinin daha uygun maliyetli ve hızlı çalışan komşu ülkelere kaydığı belirtildi.
ALMANYA’DAN BEŞ MADDELİK ÖNLEM PAKETİ
BDL, hava taşımacılığındaki gerilemeyi durdurmak amacıyla beş maddelik bir eylem planı hazırladı. Programda yer maliyetlerinin düşürülmesi, dijital işlemlerin artırılması, esnek çalışma saatlerinin uygulanması, AB gümrük standartlarının sadeleştirilmesi ve ithalat KDV’sinin kolaylaştırılması önerildi.
FRANKFURT YÖNETİMİNDEN UYARI
Fraport Yönetim Kurulu Üyesi Pierre Dominique Prümm, Alman kargo havalimanlarının, komşu ve üçüncü ülkelerdeki daha avantajlı koşullar karşısında baskı altında olduğunu belirterek acil önlem çağrısında bulundu.
LOJİSTİĞİN ÖNEMİNE VURGU
BDL Genel Müdürü Dr. Joachim Lang, Almanya’nın hava taşımacılığındaki güçlü konumunun tehdit altında olduğunu ve bu alanda harekete geçilmesi gerektiğini ifade etti. Lang, yeni hükümetle derhal görüşmelere başlanmasının önemine dikkat çekti.
Açıklamada, Almanya’dan Avrupa Birliği dışındaki ülkelere yapılan ihracatın dörtte birinin hava kargo yoluyla gerçekleştirildiği ve özellikle makine mühendisliği ile ilaç endüstrisi gibi stratejik sektörlerin hava taşımacılığına bağımlı olduğu vurgulandı.